Red Dead Redemption 2 مهمترین بازیای بود که روی آن کار کردم

دن هاوزر (Dan Houser)، یکی از بنیانگذاران راکستار، علیرغم کار روی ۱۲ بازی از سری GTA، معتقد است که Red Dead Redemption 2، بهترین عنوانی بوده که او روی آن کار کرده است.
پس از تاسیس شرکت راکستار در سال ۱۹۹۸ توسط دن و سم هاوزر، دن روی داستان ۱۲ بازی از GTA کار کرد، از اسپینآف GTA: London 1969 گرفته تا GTA 5. او همچنین نویسنده آثار دیگری چون Red Dead 1, 2، Max Payne 3، Red Dead Online و Midnight Club: Los Angeles بوده است. با این حال، وی اعتقاد دارد که Red Dead Redemption 2، محبوبترین بازی او در دوران حضورش در راکستار بوده و بهترین پروژهای بوده که روی آن کار کرده است. هاوزر در مصاحبهای با وبسایت IGN توضیح داد:
Red Dead 2 برای من، بهترین تلاش تحققیافته جهت داستانسرایی در یک اثر جهان باز و حفظ انسجام روایی و موضوعی بود. این بازی به من آموخت که چگونه میتوان اثری تولید کرد که بتواند بازیکن را وارد یک سفر احساسی کند.
البته به نظرم، GTA 4 هم بازی مهمی بود، چرا که ما تلاش کرده بودیم تا نحوه روایت داستان را تکامل ببخشیم و آن را به شکلی اساسی، بازتعریف کنیم. حتی بخش میانی GTA 5 را نیز دوست دارم، جایی که تعامل میان سه کاراکتر به اوج خود میرسید. گرچه، به نظرم داستان این بازی بینقص نبود اما روایت آن به شکلی روان و یکپارچه پیش میرفت. در نهایت، پایانبندی Red Dead 1 نیز برایم محبوبیت زیادی داشت.

دن هاوزر در ادامه اشاره میکند که عناوینی چون Red Dead Redemption، GTA 3 و Bully نیز برایش اهمیت بالایی دارند، چرا که هرکدام به نوعی یک IP جدید محسوب میشوند. در کل، انجام چنین کاری که همان خلق یک چیز به شکل قدرتمند و از صفر بوده، برای این بازیساز تجربهای جذاب و لذتبخش است. اکنون، هاوزر در استودیوی مستقل خود یعنی Absurd Ventures، قصد دارد تا این تجربه را تکرار کند.
منبع | گیمفا




