بازی Saros از برخی فناوریهای عنوان Returnal بهره میبرد

بازی Saros با بهرهگیری از برخی فناوریهای قدیمی و جدید در زمینه جلوههای بصری و طراحی فنی قصد دارد به یک اثر پیشرو و ماندگار تبدیل شود.
با توجه به اینکه نیمه اول سال ۲۰۲۶ پس از تأخیر در انتشار GTA 6 کمی خلوتتر شده، بد نیست نگاهی به بازی جدید استودیوی Housemarque یعنی Saros بیندازیم. این بازی که دنباله معنوی Returnal محسوب میشود و عناصر روگلایک بیشتری دارد، نوآوریهایی فراتر از بخش گیمپلی را ارائه میدهد. در پستی جدید، تیم توسعهدهنده توضیحاتی درباره تریلر آخر بازی ارائه داد و گفت هر سیستم، افکت بصری و الگوی حرکتی برای گلولهها، بازتابی از تمرکز تیم بر پیشرفت در گیمپلی است.
در ابتدا، سیمونه سیلوستری، کارگردان هنری بازی، سبک بصری این اثر را ترکیبی از نئوکلاسیک و فوتوریسم (آیندهگری) ایتالیایی توصیف کرد. بنابراین، هنگام گشت و گذار در کارکوسا و محیطهایی که مدام در حال تغییرند، فضا ارگانیک و وهمآلود به نظر میرسد. همچنین اشکال متغییری نیز با نوعی هندسه خاص و بیگانه طراحی شدند تا بازیکنان در جو بازی غرق شوند. برخلاف سلین در بازی Returnal، قهرمان Saros یعنی آرجون دوراج بیشتر بر نبرد با تحدیدات مختلف تمرکز دارد و از سپری به نام Soltari Shield بهره میبرد که میتواند گلولهها را جذب کند. آبهبی تیناری، طراح ارشد بازی، میگوید:
این قابلیت استراتژیهای کاملاً جدیدی را به وجود میآورد و روشی تازه برای مواجهه با هرج و مرجها ارائه میدهد که مزیتش افزایش قدرت و توان شخصیت اصلی در درگیریها است.
جالب اینجاست همین ویژگی حتی بر طراحی الگوی حرکت گلولهها در بازی هم تأثیر گذاشته، بنابراین احتمالاً در نبردها و حل معماها نیز نقشی مهمی داشته باشد. توسعهدهندگان در Saros ویژگیهای فنیای از جمله سیستمهای ذرات چندلایه و پویا، نورپردازی واکنشی، شبیهسازی فیزیک گلولهها و تخریب محیطی عمیقتر و واقعیتر را توسعه دادند. اما مهمتر از همه، بازگشت فناوری Tentacle است. این فناوری با ترکیب انیمیشنهای دستساز و سیستمهای رویهای به ایجاد واقعگرایی بیشتر و غیرقابل پیشبینی بودن حرکات در بازی کمک میکند. این فناوری نه تنها شامل شبیهسازی اندامها و کابلهاست، بلکه فیزیک واقعگرایانه آنها را نیز شبیهسازی میکند.
بازی Saros در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۴ برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
منبع | گیمفا



