کارگردان Kingdom Come: Deliverance 2 از بازی The Outer Worlds 2 شدیداً انتقاد کرد

دنیل واورا (Daniel Vávra)، کارگردان تحسینشده بازی Kingdom Come: Deliverance 2، در اظهارنظری تند، جدیدترین ساخته استودیوی Obsidian، یعنی The Outer Worlds 2 را به دلیل ماهیت «ایستا و از پیش تعیین شده آن» مورد انتقاد قرار داد.
واورا که اخیراً این بازی نقشآفرینی علمی تخیلی را تمام کرده و به آن امتیاز ۷ از ۱۰ داده است، ناامیدی خود را در شبکه اجتماعی توییتر ابراز کرد. او نوشت:
غمانگیز است که این شرکت و افرادی که یکی از بازیهای مورد علاقه من یعنی Fallout New Vegas را به ما دادند، حتی پس از ۱۵ سال و با تمام پول مایکروسافت و آخرین پیشرفتهای تکنولوژی، نتوانستهاند حتی یک مکانیک گیمپلی جدید ارائه دهند که این فرمول اثباتشده اما باستانی را به جایگاهی جدید برساند.
کارگردان استودیوی Warhorse در ادامه از بازیکنان پرسید که آیا میتوانند «حتی یک مکانیک گیمپلی جدید» در این بازی نام ببرند که ۲۵ سال پیش در عناوینی چون Deus Ex یا Fallout اصلی وجود نداشته است، سپس ادامه داد:
به من یک دنیای زنده و شبیهسازیشده بدهید! عدم خطی بودن (Non-linearity) واقعی به من بدهید! به من چیزی بیشتر از لوتباکسها، دالانهای نگهداری، صفحات بارگذاری و گرایند کردن لِوِل در یک دنیای ایستا و اسکریپتشده بدهید.
اگرچه The Outer Worlds 2 با میانگین امتیاز ۸۴ در متاکریتیک، با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدان مواجه شده است، اما به نظر میرسد واورا انتظار جاهطلبی بسیار بیشتری از استودیوی کهنهکار آبسیدین داشته است. او در پاسخ به کاربری که گفت استعدادهای اصلی سازنده New Vegas مدتها پیش آبسیدین را ترک کردهاند، مخالفت کرد و گفت:
اینطور نیست. بسیاری از افراد کلیدی و بنیانگذاران هنوز هم مسئول هستند.
این انتقادات در حالی مطرح میشود که بازی خود واورا، Kingdom Come: Deliverance 2، به دلیل شبیهسازی دقیق دنیای قرون وسطی و ارائه یک تجربه سندباکس بسیار پویا و غوطهورکننده، مورد ستایش قرار گرفته است.
منبع | گیمفا




