طراح ارشد TES V Skyrim از محبوبیت پایدار این بازی شگفتزده شده است

بروس نسمیت، طراح ارشد بازی افسانهای The Elder Scrolls V: Skyrim، در مصاحبهای جدید، از محبوبیت بیوقفه این بازی حتی پس از گذشت نزدیک به ۱۴ سال از انتشار اولیه آن، ابراز شگفتی کرد. او اذعان داشت که «تا ابد از این محبوبیت شگفتزده خواهد بود» و انتظار داشت که بازی دیگری سالها پیش جای آن را بگیرد.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith) در مصاحبهای با FRVR، درباره محبوبیت این بازی ۱۴ ساله و دنیای جهانباز «عجیب و غریب» آن صحبت کرد. در این مصاحبه، نسمیث با اشاره به محبوبیت این عنوان گفت:
این موضوع همیشه مرا شگفتزده میکند. قاعدتاً، یک سال بعد، دو سال بعد، سه سال بعد، پنج، ده سال؛ سرانجام یک بازی دیگر باید از آن پیشی میگرفت. تاد هاوارد (Todd Howard) حتی به جلسات میآمد و اطلاعاتی (که نمیتوانم جزئیاتش را به شما بگویم) درباره اینکه چه تعداد از مردم در حال بازی کردن آن هستند به ما نشان میداد. واکنش ما این بود که «شوخی میکنی؟»
بازی The Elder Scrolls V: Skyrim، حتی پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از زمان عرضه، همچنان به صورت روزانه در استیم بیش از ۲۶ هزار بازیکن همزمان دارد که این رقم در تعطیلات پایان سال به ۵۰ هزار بازیکن همزمان نیز میرسد. در ژوئن سال ۲۰۲۳، تاد هاوارد اعلام کرد که مجموع فروش این عنوان از سری محبوب The Elder Scrolls به بیش از ۶۰ میلیون نسخه رسیده است.
بازیهای بتسدا عموما به خاطر دنیاهای جهانبازشان و همچنین باگهای بدنامی که سوژه میمها میشوند، شناخته شدهاند. اما دنیای پهناور اسکایریم در زمان خود به خاطر حس آزادی که ارائه میداد بسیار تأثیرگذار بود؛ آزادیای که یک تجربه بازیکن محور (player-driven experience) را به ارمغان میآورد و به باور نسمیت، «بازیهای بسیار کمی در آن به استادی رسیدهاند». او ادامه داد:
فکر میکنم اسکایریم دنیای جهانباز را به شیوهای پیادهسازی کرد که هیچکس قبلاً انجام نداده بود و افراد بسیار کمی از آن زمان واقعاً تلاش کردهاند آن را انجام دهند. یکی از چیزهایی که ما پذیرفتیم، و بسیاری از توسعهدهندگان برای پذیرش آن مشکل دارند، این است که این رویکرد به معنای وجود ویژگیهای عجیب و غریب است. قرار است اتفاقات عجیبی رخ دهد. و اگر با این موضوع مشکلی نداشته باشید، میتوانید به این الماس دست پیدا کنید.
اما اگر سعی کنید همه چیز را بینقص و روان کنید و مطمئن شوید که هیچکدام از این چیزهای عجیب و غریبی که مردم در برخی موارد به آنها باگ میگویند وجود نداشته باشد، بخشی از آن جادو را از دست خواهید داد. البته ما این را به عنوان یک تصمیم آگاهانه نگرفتیم. این موضوع تقریباً خود به خود اتفاق افتاد. میدانید، ما به نوعی عملکرد را در اولویت قرار دادیم و گفتیم «خب، باشه، این باگ قابل قبول است. این رفتار ایدهآل نیست، اما میتوانیم با آن کنار بیاییم چون ببین در عوض چه چیزی به دست میآوریم».
منبع | گیمفا