Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
استودیوی سازنده MindsEye به شکایت کارکنان پاسخ داد - تین و تیتر
آخرین اخبار

استودیوی سازنده MindsEye به شکایت کارکنان پاسخ داد

پس از انتشار نامه‌ای سرگشاده از سوی کارکنان فعلی و سابق استودیو Build A Rocket Boy درباره‌ی شرایط کاری نامناسب و مدیریت ضعیف در روند ساخت بازی MindsEye، این استودیو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال «یادگیری و رشد» است. این واکنش در حالی مطرح شده که شکایت‌های حقوقی درباره‌ی نحوه‌ی اخراج کارکنان همچنان در جریان است.

استودیو Build A Rocket Boy اعلام کرده که پس از گزارش‌هایی مبنی بر فشار کاری شدید (Crunch) و سوءمدیریت در روند توسعه‌ی بازی MindsEye، اکنون در حال «یادگیری و رشد» است. این اظهارات پس از آن مطرح شد که گروهی از کارکنان فعلی و سابق، مدیران ارشد این استودیو را مسئول شکست تجاری و انتقادی MindsEye دانستند.

در بیانیه‌ای که به وب‌سایت TheGamer ارسال شده، سخنگوی Build A Rocket Boy اظهار داشت که این استودیو از اخراج کارکنان عمیقاً متأسف و با دقت در حال بررسی بازخوردهایی است که در نامه‌ی سرگشاده مطرح شده‌اند. با این حال، در پی اقدامات حقوقی مرتبط با نحوه‌ی اجرای این اخراج‌ها، Build A Rocket Boy هرگونه تخلف را رد کرده است.

در این بیانیه آمده است:

هر یک از اعضای سابق تیم ما، با شور، خلاقیت و تلاش فراوان در ساخت بازی‌ها و توسعه‌ی استودیو مشارکت داشتند. قطع همکاری با افراد هرگز تصمیمی آسان نیست و از اتخاذ آن بسیار متأسف شدیم. انتظار نداشتیم پس از عرضه‌ی بازی مجبور به تعدیل نیرو شویم، اما این فرآیند را با دقت و شفافیت کامل انجام دادیم و به تمامی تعهدات خود عمل کردیم. اکنون با دقت به بازخوردهای کارکنان سابق گوش می‌دهیم و متعهد به یادگیری و رشد از این تجربه هستیم.

این اخراج‌ها مربوط به تعدیل بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان پس از شکست تجاری و انتقادی MindsEye است. در نامه‌ی سرگشاده‌ای که هفته‌ی گذشته منتشر شد، توسعه‌دهندگان فعلی و سابق Build A Rocket Boy مدیران ارشد را به بی‌توجهی به نظرات تیم و تحمیل فشار کاری شدید برای آماده‌سازی بازی تا موعد انتشار متهم کردند.

بن نیوبون (Ben Newbon)، یکی از کارکنان سابق، در این نامه نوشت:

مدیران استودیو حاضر نشدند مسئولیت شکست بازی را بپذیرند و در عوض، انگشت اتهام را به سمت خرابکاران نشانه رفتند. انگار که چند کارمند یا اینفلوئنسرهای آنلاین می‌توانستند چنین فاجعه‌ای رقم بزنند. غرور مدیران در این‌که تصور می‌کنند می‌توانند در طول توسعه و پس از آن بدون پاسخ‌گویی عمل کنند، باعث شد من و بسیاری از کارکنان سابق و فعلی تصمیم بگیریم که موضع‌گیری کنیم.

در حال حاضر مشخص نیست که آینده‌ی Build A Rocket Boy چگونه رقم خواهد خورد. وضعیت بازی MindsEye به‌حدی آشفته بود که ناشر آن، IO Interactive، اعلام کرده فعلاً قصد انتشار هیچ بازی جدیدی را ندارد.

در همین حال، باید منتظر ماند و دید روند شکایت حقوقی علیه Build A Rocket Boy به کجا خواهد رسید. اتحادیه‌ی IWGB این شرکت را به سوءمدیریت در روند اخراج‌ها، ارائه‌ی اطلاعات نادرست به کارکنان درباره‌ی دلایل اخراج، و ارزیابی نادرست عملکرد آن‌ها متهم کرده است.

MR V (silverhand سابق)

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا