Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
آیا اجرای تکنیک کشیدن شمشیر در Ghost of Yotei در دنیای واقعی ممکن است؟ - تین و تیتر
آخرین اخبار

آیا اجرای تکنیک کشیدن شمشیر در Ghost of Yotei در دنیای واقعی ممکن است؟

بازی Ghost of Yotei سلاح‌های سنتی متنوعی را در اختیار قهرمان انتقام‌جوی خود، آتسو قرار می‌دهد؛ از کمان گرفته تا نیزه و شمشیرهای ژاپنی. با این حال، هفته گذشته یکی از کاربران ژاپنی در شبکهٔ X واقع‌گرایی یک صحنه از بازی را زیر سؤال برد؛ اینکه آیا واقعاً ممکن است آتسو شمشیری به آن بلندی را از روی پشت خود بیرون بکشد یا نه؟ همین پرسش موجی از واکنش‌ها و ویدیوهای آزمایشی از سوی رزمی‌کاران سنتی ژاپنی را به‌دنبال داشت.

در Ghost of Yotei، بازیکنان در مأموریت Way of the Odachi به شمشیری بزرگ با نام Odachi (به‌معنای واقعی «شمشیر بزرگ») دست پیدا می‌کنند. این سلاح، ابزار مؤثری در برابر دشمنان عظیم‌الجثه است و به آتسو اجازه می‌دهد ضربات سنگین را مسدود کرده و سپس با نیرویی مهیب ضدحمله کند.

از آنجا که آتسو پیش‌تر دو شمشیر در پهلو دارد، Odachi را روی پشت خود می‌گذارد، اما کاربری با نام ikazombie در X پرسید که اصلاً چطور می‌توان چنین شمشیری را از پشت بیرون کشید “بدون اینکه چیزی در بدن جا‌به‌جا شود!” او پس از بررسی صحنه با پخش آهسته متوجه شد که کشیدن شمشیر از روی شانهٔ چپ از نظر تئوریک ممکن است، اما انجام آن در واقعیت همچنان دشوار و غیرعملی به‌نظر می‌رسد.

در ادامه، چند رزمی‌کار سنتی ژاپنی با انتشار ویدیوهایی به این چالش پاسخ دادند. کاربری به نام Harima_Mekkai، یکی از اعضای مکتب Tenshinryu، ویدیویی منتشر کرد که در آن شمشیری به طول ۱ متر و وزن ۱.۵ کیلوگرم را از روی شانهٔ چپ خود بیرون می‌کشد و در این امر نیز موفق می‌شود. این ویدیو نشان داد که تکنیک «کشیدن شمشیر از پشت» آتسو در واقعیت هم قابل اجراست، هرچند نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد.

رزمی‌کار دیگری با نام Lornplum نیز ویدیویی از خود منتشر کرد که در آن روش آتسو را بازسازی می‌کرد و آن را «لمسی هوشمندانه از واقع‌گرایی» توصیف کرد.

استودیوی ساکرپانچ تأیید کرده است که اعضای مکتب Tenshinryu در فرآیند موشن‌کپچر مبارزات و حالت‌های رزمی بازی حضور داشته‌اند. این مکتب رزمی که به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، بر استفاده از سلاح‌های مختلفی از جمله نیزه، شمشیر و زنجیر تمرکز دارد. حتی حساب رسمی PlayStation Japan نیز اخیراً ویدیویی از مقایسهٔ صحنه‌های بازی با اجرای واقعی اعضای Tenshinryu منتشر کرده است.

با این حال، Ghost of Yotei همچنان جنبه‌ای «بازی‌محور» دارد که از دقت واقع‌گرایانه فراتر می‌رود. در ویدیوهای واقعی، رزمی‌کاران برای آسان‌تر کردن کشیدن یا بازگرداندن شمشیر، غلاف را تا روی شانه یا دور بدن حرکت می‌دهند، حرکتی که در بازی به‌طور محسوسی کاهش یافته تا انیمیشن‌ها روان‌تر و کنترل بازیکن پاسخ‌گوتر باشد.

به گفتهٔ Lornplum در پاسخ به ویدیوی Harima_Mekkai: “با کمی تلاش می‌توان شمشیر را مثل آتسو بیرون کشید، اما غلاف‌کردن دوباره‌اش تقریباً غیرممکن است!”

در واقع، داشتن شمشیری روی پشت در دنیای واقعی بسیار دست‌وپاگیرتر از چیزی است که در بازی‌ها می‌بینیم. در همین ارتباط سال گذشته نیز یکی از کاز‌پلی‌کنندگان لینک از بازی Breath of the Wild نیز نتوانست شمشیر خود را به سبک بازی از پشت بیرون بکشد، تا اینکه ماساهیرو ساکورای، خالق Super Smash Bros، توضیح داد که در نسخهٔ Ultimate، برای واقعی‌تر شدن حرکات، مجبور شده‌اند غلاف را نیز هنگام کشیدن شمشیر جابه‌جا کنند.

بازی Ghost of Yotei در حال حاضر به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس است. شما می‌‌توانید نقد و بررسی Ghost of Yotei را از این نشانی مطالعه کنید.

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا