Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
فیل اسپنسر چهار مجموعه‌ی محبوب درخواست شده توسط طرفداران ایکس باکس برای احیا شدن را اعلام کرد - تین و تیتر
آخرین اخبار

فیل اسپنسر چهار مجموعه‌ی محبوب درخواست شده توسط طرفداران ایکس باکس برای احیا شدن را اعلام کرد

شرکت مایکروسافت برنامه‌های خود در نمایشگاه Tokyo Game Show را به پایان رسانده، اما انتشار اخبار مرتبط همچنان ادامه دارد. در جریان این رویداد، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ایکس باکس، در مصاحبه‌ای جدید به مجموعه‌هایی اشاره کرده که طرفداران بیشترین درخواست را برای بازگشت آن‌ها داشته‌اند و این موضوع می‌تواند مسیر آینده‌ی بازی‌های انحصاری مایکروسافت را روشن‌تر کند.

در ارائه‌ی ایکس باکس در Tokyo Game Show، مجموعه‌ای متنوع از بازی‌ها معرفی شد؛ از جمله عنوان جدیدی از مجموعه‌ی Gungrave، نمایش‌هایی از Ninja Gaiden 4 و پورت رسمی Monster Hunter Stories 1 و ۲. اما مهم‌ترین بخش این برنامه، معرفی رسمی Forza Horizon 6 بود که قرار است در سال ۲۰۲۶ با لوکیشن ژاپن برای کامپیوتر و ایکس باکس منتشر شود.

در مصاحبه‌ی جدید در جریان این رویداد، فیل اسپنسر درباره‌ی بازی‌هایی که تجربه کرده بود، از جمله Ninja Gaiden 4، صحبت کرد. او همچنین اشاره کرد که از شرکت‌های کپکام، Square Enix و Game Freak (سازنده‌ی مجموعه‌ی Pokémon) بازدید کرده است. مایکروسافت در حال همکاری با Game Freak روی پروژه‌ی Beast of Reincarnation است، هرچند اسپنسر تأکید کرد که اجازه می‌دهد این تیم‌ها خودشان درباره‌ی پروژه‌هایشان صحبت کنند. وقتی از اسپنسر پرسیده شد چرا محیط‌های ژاپنی در بازی‌ها این‌قدر محبوب شده‌اند، او گفت:

این گرایش در سراسر فرهنگ غربی از انیمه‌ها گرفته تا سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود. فکر می‌کنم این را در سراسر فرهنگ غربی می‌بینید، مثل سریال Shogun. ژاپن مکان فوق‌العاده‌ای‌ست، متنوع و زیبا. چشم‌اندازهای ساحلی، کوه فوجی. توپوگرافی آن بی‌نظیر است.

فیل اسپنسر چهار مجموعه‌ی محبوب درخواست شده توسط طرفداران ایکس باکس برای احیا شدن را اعلام کرد - گیمفا

اسپنسر سپس درباره‌ی Forza Horizon 6 توضیح داد که انتخاب ژاپن به‌عنوان محل معرفی بازی، با لوکیشن خود بازی هم‌راستا بوده است. او تأکید کرد که از زمان نسخه‌ی اول Forza Horizon، ژاپن بیشترین درخواست را از سوی طرفداران برای لوکیشن بازی داشته است. اسپنسر گفت:

وقتی تیم‌های ما روی پروژه‌ای کار می‌کنند و حضوری در رویدادها دارند، دوست داریم چیزی را نمایش دهیم که طرفداران محلی را خوشحال کند.

او همچنین بابت افشای ناخواسته‌ی تبلیغ Forza Horizon 6 در همان روز عذرخواهی کرد و توضیح داد که اطلاعات بیشتری از این بازی در سال آینده منتشر خواهد شد.

تعهدات جدید و پروژه‌های آینده ایکس باکس

فیل اسپنسر چهار مجموعه‌ی محبوب درخواست شده توسط طرفداران ایکس باکس برای احیا شدن را اعلام کرد - گیمفا

در ادامه‌ی مصاحبه، اسپنسر بار دیگر بر تعهدات اخیر ایکس باکس از جمله تبلیغات گسترده‌ی Xbox Ally در مرکز نمایشگاه Tokyo Game Show تاکید کرد. او همچنین به پروژه‌های شناخته‌شده‌ی آینده‌ی ایکس باکس اشاره کرد و در نهایت، فهرستی از مجموعه‌هایی را معرفی کرد که بیشترین درخواست برای احیای آن‌ها از سوی طرفداران مطرح شده‌اند. این مجموعه‌ها عبارت‌اند از: Blue Dragon، Lost Odyssey، Crimson Skies و MechAssault.

دو مجموعه‌ی Blue Dragon و Lost Odyssey توسط استودیوی Mistwalker ساخته شده‌اند؛ استودیویی که اخیراً بازی Fantasian را که پیش‌تر انحصاری اپل بود، برای ایکس باکس منتشر کرده است. اسپنسر گفت:

Lost Odyssey بدون شک یکی از مجموعه‌هایی‌ست که بیشترین سؤال را درباره‌اش دریافت می‌کنم، هرچند Crimson Skies و MechAssault هم در همین سطح هستند. Crimson Skies یک بازی هواپیمایی با حال‌وهوای دیزل‌پانک بود و MechAssault، همان‌طور که از نامش پیداست، یک بازی اکشن با محوریت نبرد ربات‌ها بود. هیچ‌کدام از این مجموعه‌ها طی دهه‌های اخیر فعالیتی نداشته‌اند.

آیا می‌توانیم منتظر نسخه‌های جدیدی از Blue Dragon، MechAssault، Crimson Skies یا Lost Odyssey باشیم؟

فیل اسپنسر چهار مجموعه‌ی محبوب درخواست شده توسط طرفداران ایکس باکس برای احیا شدن را اعلام کرد - گیمفا

مجموعه‌ی MechAssault با IP مجموعه‌ی BattleTech گره خورده که مایکروسافت مالک کامل حقوق آن نیست و همین موضوع سرمایه‌گذاری روی این مجموعه را دشوار کرده است. مایکروسافت این مجموعه را به شرکت‌های دیگر واگذار کرده، از جمله بازی استراتژیک BattleTech از استودیوی Harebrained و MechWarrior 5 از استودیوی Piranha. به‌احتمال زیاد، بخش حقوقی مایکروسافت هنوز مجوز کامل توسعه‌ی بیشتر این IP را صادر نکرده، چرا که توافق‌های قدیمی احتمالاً شامل مواردی مثل بازی ابری یا فروش محصولات جانبی نمی‌شوند. مایکروسافت تنها حق ساخت بازی‌های ویدیویی از این IP را در اختیار دارد، در حالی که مالکیت سایر بخش‌های مجموعه در اختیار شرکت Topps است. این پیچیدگی‌های حقوقی و توافق‌های قدیمی احتمالاً مانع از آن می‌شود که مایکروسافت بتواند کاری فراتر از واگذاری مجوز با MechAssault یا BattleTech انجام دهد.

متأسفانه، مجموعه‌ی Crimson Skies نیز ممکن است با مشکلات مشابهی در زمینه‌ی مالکیت مواجه باشد. مشخص نیست که آیا مایکروسافت مالک کامل این IP است یا خیر. این مجموعه نیز در اصل متعلق به شرکت FASA بود که در زمینه‌ی بازی‌های رومیزی فعالیت داشت. شرکت Topps پس از انحلال FASA برخی از دارایی‌های آن را خریداری کرد، اما مشخص نیست که آیا مالکیت Crimson Skies نیز به آن‌ها منتقل شده یا نه. با این حال، مایکروسافت در مورد مالکیت Crimson Skies اعتماد بیشتری دارد؛ چرا که این مجموعه را به برنامه‌ی سازگاری با نسخه‌های قبلی ایکس باکس اضافه کرده، در حالی که MechAssault چنین امتیازی دریافت نکرده است. بنابراین، شاید احتمال بازگشت Crimson Skies بیشتر باشد.

در مقابل، Lost Odyssey و Blue Dragon گزینه‌های بسیار محتمل‌تری چه از طریق بازسازی، چه نسخه‌ی جدید یا حتی دنباله برای احیا هستند. مایکروسافت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بیشتری در بازار ژاپن انجام داده و همکاری دوباره با Mistwalker برای احیای این مجموعه‌ها، موفقیتی بزرگ خواهد بود.

در مجموع مایکروسافت در تلاش‌های خود برای احیای مجموعه‌های قدیمی، موفقیت‌های متنوعی داشته است. این شرکت با Microsoft Flight Simulator و Age of Empires عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما شکست‌هایی نیز از جمله Phantom Dust و اخیراً لغو پروژه‌ی Perfect Dark تجربه کرده است. طبق اظهارات مطرح‌شده در رویداد Xbox Showcase در ماه ژوئن، مایکروسافت ده‌ها بازی در دست توسعه دارد. جالب خواهد بود اگر ببینیم یکی از این چهار مجموعه‌ی قدیمی در میان آن‌ها حضور داشته باشد.

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا