گزارش: ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل قرار دادن Call of Duty روی گیم پس

وبسایت بلومبرگ در گزارشی جدید فاش کرد که شرکت مایکروسافت تنها در سال گذشته به دلیل قرار دادن Call of Duty: Black Ops 6 روی سرویس گیم پس، متحمل ضرری ۳۰۰ میلیون دلاری شده و این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت اشتراک گیم پس است.
طبق صحبتهای منبع بلومبرگ، قرار دادن Call of Duty روی گیم پس برای بسیاری از مشترکین معامله خوبی بود، اما فروش نسخه ایکس باکس بازی تحت تاثیر منفی قرار گرفت. اگرچه Call of Duty: Black Ops 6 پرفروشترین بازی آمریکا در سال گذشته بود و رکورد فروش فرنچایز را زد، اما ۸۲ درصد فروش بازی روی پلتفرم PS5 صورت گرفت. حالا رئیس بخش مالی مایکروسافت، ایمی هود، از ایکس باکس خواسته است تا راههای جدیدی برای کسب درآمد پیدا کند.
جوست ون درونن، بنیانگذار سازمان آماری Aldora، درباره سودآوری گیم پس گفت:
گیم پس آن رشد انفجاری که مایکروسافت بعد از خرید اکتیویژن انتظار داشت را به ارمغان نیاورده است و آنها متوجه هزینههای زیرساختهای عظیم خود شدهاند که همراستا با مدل قیمتگذاری کنونی آنها نیست.
منبع | گیمفا