کارکنان استودیوی آبسیدین در زمان پیوستن به این شرکت، کلاس نقشآفرینی و هدایای ویژه در طی ۲۰ سال فعالیت دریافت میکنند

مدیران استودیوی آبسیدین اینترتینمنت جزئیاتی از طرح پاداش کارکنان خود را فاش کردهاند؛ سیستمی که شباهت زیادی به بازیهای نقشآفرینی (RPG) ساخته خود این استودیو دارد. این شرکت، که عناوینی چون The Outer Worlds، Avowed و Grounded را در کارنامه دارد، برای کارکنان تازهوارد سیستمی طراحی کرده است که در آن افراد هنگام پیوستن به شرکت، یکی از سه کلاس اصلی را انتخاب میکنند و در صورت ادامه همکاری تا ۲۰ سال، در مقاطع زمانی مختلف هدایایی ویژه دریافت مینمایند.
این سیستم در جریان مصاحبهای با The Game Business معرفی شد؛ جایی که مارکوس مورگان، معاون عملیات استودیو آبسیدین، سازوکار این طرح را تشریح کرد.
مورگان درباره نرخ بالای ماندگاری کارکنان در استودیو گفت:
ما این مجموعه هدایا را برای سابقه کاری کارکنان طراحی کردهایم که بسیار سرگرمکننده است و در واقع بازتابی از دلیل ما برای ایجاد محیطی است که افراد بخواهند برای همیشه در آن بمانند. این هدایا در هر مرحله زمانی، تا سقف ۲۰ سال، اهدا میشوند. زمانی که به استودیو میپیوندید، باید یک کلاس انتخاب کنید: جنگجو، دزد یا جادوگر. سپس در مسیر جمعآوری اقلام مربوط به کلاس خود قدم برمیدارید. در ابتدا، تعدادی تاس دریافت میکنید.
او سپس جعبهای را نشان داد که مجموعهای از تاسهای مشابه بازی Dungeons & Dragons در آن قرار داشت و عبارت Path of the Warrior بر روی آن نوشته شده بود. مورگان با اشاره به آن گفت که خود او کلاس جنگجو را برگزیده است.
او ادامه داد:
شما سپس اقلام مرتبط با همان کلاس را دریافت میکنید؛ برای مثال سپر، تبر و کلاهخود برای جنگجوها، و شنل برای جادوگران. به نظرم این کار نشاندهنده امید ماست. جالب است که چنین سیستمی طراحی کردیم. ما امیدواریم افراد بخواهند ۲۰ سال در اینجا بمانند. همه چیز به همان ریشههای نقشآفرینی برمیگردد؛ ساختن شخصیت، یافتن مسیر و رشد در طول زمان. در واقع، این طرح نوعی ادای احترام به همین ایده است که بهتازگی آن را اجرا کردیم.
زمانی که از مورگان پرسیده شد آیا کلاسهای بیشتری وجود دارد یا امکان انتخاب بیش از یک کلاس فراهم است، پاسخ داد:
در حال حاضر فقط سه کلاس داریم، اما درباره این موضوع صحبت کردهایم که اگر کسی بیش از ۲۰ سال در شرکت بماند، مثل من و جاستین، میتواند چندکلاسه شود و آیتمهای مربوط به کلاسهای دیگر را نیز جمعآوری کند.
استودیوی آبسیدین در میان تیمهای زیرمجموعه ایکس باکس گیم استودیوز یکی از پربازدهترینها بوده است. در مدت پنج سال از زمان عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس، این شرکت پنج عنوان منتشر کرده است: Grounded، Pentiment، Avowed، Grounded 2 (که در حال حاضر در دسترسی زودهنگام است) و تازهترین اثر آن، The Outer Worlds 2 که هفته گذشته عرضه شد.
منبع | گیمفا



