نقدها و نمرات فیلم Tron: Ares با بازی جرد لتو

فیلم سینمایی Tron: Ares جدیدترین فیلم ساخته شده از این مجموعه علمی تخیلی به شمار میرود که نمرات متوسطی از منتقدان گرفته است.
فیلم Tron: Ares سومین قسمت از مجموعه علمیتخیلی محبوب Tron و دنبالهای مستقل بر فیلم Tron: Legacy محصول سال ۲۰۱۰ است. این اثر اکشن و پرهیجان با بازی جرد لتو، گرتا لی، ایوان پیترز، جودی ترنر-اسمیت، حسن منهاج، آرتورو کاسترو و جیلین اندرسن ساخته شده و جف بریجز نیز بار دیگر در نقش کوین فلین بازمیگردد.
کارگردانی فیلم را یوآخیم رونینگ بر عهده دارد و فیلمنامه آن توسط جسی ویگوتو نوشته شده است که بر اساس داستانی از دیوید دیجیلیو و ویگوتو شکل گرفته است. فیلم Tron: Ares قرار است دنیای دیجیتالی و بصری سری Tron را با جلوههای ویژه مدرن و داستانی تازه دوباره زنده کند.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۷۱ نقد برای فیلم Tron: Ares منتشر شده که امتیاز ۵۴ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۰ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۳۱ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
نظر منتقدان درباره فیلم Tron: Ares
- راتن تومیتوز | ۷۱ نقد – امتیاز ۵۴ درصد
- متاکریتیک | ۳۱ نقد – امتیاز ۵۰ از صد

«۱۰۰/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: مت زولر سایتز»
فیلم Tron: Ares از نظر طراحی چشمگیر، از نظر ریتم پرشتاب، از نظر نگارش هوشمندانه و از نظر کارگردانی با دقتی مثالزدنی ساخته شده است.
«۷۵/۱۰۰ The Associated Press | منتقد: مارک کندی»
چطور میتوان هم به گذشته بازگشت و هم به آینده رفت؟ سازندگان فیلم با رویکردی زیرکانه این کار را انجام دادهاند؛ با ادغام نقاط کلیدی داستانی از دو فیلم پیشین و افزودن شخصیتهای جدید که مرز میان جهان واقعی و دیجیتال را محو میکنند.
«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
این فیلم شاید یک اثر کلاسیک علمیتخیلی آنی نباشد، اما برای اثری که قرار است تماشاگران را در پایان تابستان سرگرم کند، تجربهای غیرمنتظره و لذتبخش است.
«۷۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
فیلم Tron: Ares احتمالاً مجموعه Tron را به فرنچایز بزرگ و محبوبی که دیزنی دههها به دنبالش بوده، تبدیل نخواهد کرد، اما نشانهای از این است که استودیو اکنون درک بهتری از ماهیت این فیلمها دارد: آثاری که باید از نظر بصری خیرهکننده باشند، موسیقی جذابی داشته باشند و داستانی سرگرمکننده، حتی اگر اندکی سادهلوحانه باشد. فیلم Tron: Ares نهتنها به این هدف میرسد، بلکه با ارتباط هوشمندانه با قسمتهای پیشین کاری میکند که تماشاگر واقعاً مشتاق دیدن قسمتهای بعدی شود، نه اینکه صرفاً به او تحمیل شوند. شاید فیلم Tron: Ares یک شاهکار تمامعیار نباشد، اما قطعاً ارتقایی محکم و درخور است.
«۶۸/۱۰۰ The Film Verdict | منتقد: آلونسو دورالده»
فیلم Tron: Ares چند ایدهی نیمهپخته درباره اخلاق در دنیای فناوری را در خود دارد، اما هدف اصلیاش این است که اثری بزرگ، پرصدا، سریع و خیرهکننده باشد و در همین سطح، کاملاً موفق عمل میکند.
«۶۷/۱۰۰ Consequence | منتقد: لیز شانون میلر»
فیلم Tron: Ares قرار نیست تغییری فرهنگی مانند فیلم اصلی ایجاد کند؛ هرچند نسبت به فیلم Tron: Legacy جاندارتر است، اما تمرکز خود را بیشتر بر نمایشهای عظیم بصری گذاشته تا بر ایدههای عمیق.
«۶۷/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: جسی هاسنگر»
نتیجه، فیلمی نسبتاً سادهلوحانه است با جلوههای بصری زیبا، صحنههای اکشن روان و موسیقی پرانرژی. اگر آینده بلاکباسترها قرار است چنین تیره اما سرگرمکننده باشد، شاید چندان هم بد نباشد!
«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: جان نوجنت»
فیلم عمقش به اندازه یک فلاپیدیسک است، اما جلوههای ویژه براق و موسیقی گوشخراش و مهیج گروه Nine Inch Nails آن را به اثری سرگرمکننده، هرچند فراموششدنی، تبدیل کرده است.
«۶۰/۱۰۰ ScreenCrush | منتقد: مت سینگر»
بهترین بازی فیلم در واقع متعلق به جیلین اندرسن در نقش مادر سلطهجوی جولین است.
«۵۸/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»
بازی جرد لتو نیز بهخوبی جواب داده، چون او در نقش موجودی بیروح چنان باورپذیر است که وقتی نشانههایی از انسانیت در او دیده میشود، این گرما کاملاً طبیعی و ملموس به نظر میرسد.
«۵۰/۱۰۰ IGN | منتقد: کلینت گیچ»
فیلم Tron: Ares گاهی فراموش میکند از کجا آمده و مدام به نسخه اصلی بازمیگردد، در نتیجه جهان جدید Grid در مقایسه با گذشته رنگپریدهتر جلوه میکند.
«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»
تماشای نسخه مدرن Tron در قرن بیستویکم هیجانانگیز است، اما همین برند مانع از تحول درونی Ares میشود. هرچقدر هم دیدن پیشرفت و ارتقای او جالب باشد، تماشاگران همچنان همان چیزهایی را میخواهند که رونینگ ارائه میدهد: مسابقههای چرخهای و نبردهای گلادیاتوری پرتحرک.
«۴۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: تاد گیلکریست»
فیلم پر از ایدههای جالب است، اما به جای بسط آنها، بخش زیادی از داستان فیلم Tron: Legacy را تکرار میکند و خود را درگیر صحنههایی میکند که گاه بهسختی قابل درکاند.
«۳۸/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: جک کول»
برای داستانی که قصد دارد از ناپایداری و غیرقابل پیشبینی بودن زندگی دفاع کند، فیلم Ares در نهایت اسیر همان رکود و محدودیتهایی میشود که در آثار پیشین این مجموعه نیز وجود داشتند.
«۲۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»
در فیلم هیچ درامی، خطری یا احساس انسانی واقعی وجود ندارد. این فرنچایز حالا بهاندازهی یک پخشکننده CD داخل خودرو، کهنه و بیارتباط با دنیای امروز به نظر میرسد.
منبع | گیمفا