منبع داخلی: بازیهای جدید Halo در تمام مراحل توسعه از هوش مصنوعی استفاده میکنند

به نظر میرسد که Halo Studios به شکلی گسترده در فرایند ساخت آثار خود، از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) استفاده میکند؛ موضوعی که نگرانیهای زیادی را درباره آینده این صنعت به وجود آورده است.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط افشاگر معتبر سری Halo، یعنی Rebs Gaming، فناوری هوش مصنوعی مولد ظاهرا در «تمام جنبههای توسعه» دو بازی جدید Halo بهکار گرفته شده است. استودیو سازنده از این فناوری برای توسعه بسیاری از بخشهای کلیدی بازیها، از جمله هوش مصنوعی دشمنان و تولید خودکار محیطها استفاده میکند.
به گفتهی این منبع، هوش مصنوعی مولد به صورت عمیق در تمام بخشهای توسعه استفاده شده است؛ از طراحی و تولید دشمنان گرفته تا ساختاردهی خودکار به مناظر و محیطهای طبیعی.
Rebs توضیح داده که این رویکرد به حدی شدید است که تیم انسانی تنها نتایج را بازبینی و اصلاح میکند. یکی از دلایل اصلی استفادهی سنگین از این فناوری، فشار زمانی بالا و مهلتهای کوتاه توسعه است؛ به همین دلیل، توسعهدهندگان برای رسیدن به اهداف خود، چارهای جز تکیه بر هوش مصنوعی مولد ندارند.
البته، در حال حاضر این موضوع در حد شایعه باقی مانده، اما جزئیات منتشرشده کاملا با برنامهی کلی مایکروسافت برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در پروژههای مختلف شرکت همخوانی دارد.
Rebs همچنین جزئیاتی تازه دربارهی پروژههای جدید Halo فاش کرده است. او گفته بازی چندنفره جدید Halo به صورت یک عنوان سرویس محور (Live Service) عمل خواهد کرد، مشابه آنچه در بازیهایی چون Fortnite دیدهایم. در همین حال، ریمیک Halo: Combat Evolved قرار است شامل ویژگیهای مدرنتری مانند دویدن باشد و با استفاده از موتور Unreal Engine 5 توسعه مییابد.

طبق گزارشها، مجموعه Halo قرار است سال آینده با دو بازی جدید بازگردد. با توجه به استفادهی گسترده از هوش مصنوعی زایشی در روند ساخت و ادامهدار بودن مشکلات مدیریتی در Halo Studios، باید منتظر ماند و دید بازگشت این مجموعهی نمادین در سال آینده چگونه خواهد بود.
به نظر شما، آیا استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعهی بازی Halo تصمیم درستی است؟
منبع | گیمفا