شرکت EA در حال اعمال یک بازنگری اساسی در چالشها و مأموریتهای بازی Battlefield 6 است

در حالی که تنها یک ماه از عرضهی بازی Battlefield 6 میگذرد، این عنوان فروش قدرتمندی را پشت سر گذاشته است. این بازی در سه روز نخست انتشار خود بیش از ۷ میلیون نسخه فروخت و در زمان نگارش این مطلب، شمار بازیکنان همزمان آن در استیم هنوز کمتر از ۲۰۰ هزار نفر نشده است. با این حال، این بدان معنا نیست که بازی کاملاً بینقص بوده است. خوشبختانه، الکترونیک آرتز و استودیوی Battlefield به نظر میرسد که به بازخورد بازیکنان گوش دادهاند، چراکه یکی از بزرگترین مشکلات بازی در حال دریافت یک بازنگری اساسی بر اساس نظرات کاربران است.
این مشکل، مربوط به ریتم پیشرفت در بخش چالشها و مأموریتها است؛ بخشی که با تکمیل آن، بازیکن در مسیر Battle Pass پیشرفت میکند، لوازم و قطعات جدید برای سلاحها آزاد میشوند و در بسیاری از موارد، سلاحهای تازهای نیز در دسترس قرار میگیرند، زیرا در Battlefield 6 تعدادی از سلاحها صرفاً با ارتقاء سطح قابل دسترس نیستند.
استودیوی Battlefield در بیانیهای گفته است:
در حالی که همچنان روی بهبودهایی که پیشتر به آنها اشاره کرده بودیم کار میکنیم، اکنون در حال ارائهی بازنگری بزرگی برای چالشها و مأموریتها هستیم که بر اساس دادههای بازی و بازخورد شما طراحی شدهاند. این بهروزرسانی، نیازهای مربوط به انجام چالشها را به شکل قابلتوجهی کاهش میدهد و در عین حال تمرکز بر پیشرفت مبتنی بر مهارت را حفظ میکند تا بازی منصفانه و پاداشدهنده باقی بماند. چالشها و مأموریتها بر پایهی اهداف زمانی مشخص تنظیم شدهاند، و این تغییرات، الزامات را با آن اهداف همسو میکنند تا دستیابی به آنها در طول یک جلسهی منطقی بازی امکانپذیرتر شود.
همانطور که احتمالاً به یاد دارید، از همان ابتدا مشخص بود که Battlefield 6 در زمینهی پیشرفت و کسب تجربه مشکل دارد، چرا که بازیکنان به سرعت به سراغ روشهای کسب امتیاز (XP) در مسابقات Portal با حضور رباتها رفتند؛ روشی که در سری Battlefield بیسابقه نیست، اما این بار شدت بیشتری داشت. هرچند EA تلاش کرد جلوی این روش را بگیرد، اما خوشبختانه فراتر از آن رفته و سعی کرده ریشهی مشکل را برطرف کند، یعنی همان افراط در زمان مورد نیاز برای باز کردن محتوا.
بهروزرسانی امروز بیش از ۹۰ تغییر در چالشها و مأموریتها ایجاد کرده است. از مهمترین آنها میتوان به سادهتر شدن مأموریتهای مربوط به انواع سلاحها و کاهش نیاز میزان آسیب از ۱۰,۰۰۰ به ۳,۰۰۰ اشاره کرد. مأموریتهای وابسته به حالتهای مختلف بازی اکنون استانداردسازی شدهاند. برای مثال، به جای پنج پیروزی در هر مرحله، تنها دو پیروزی لازم است. اهداف مربوط به Multi-Kill و Kill Streak نیز از ۲۰ بار به ۵ بار کاهش یافتهاند. همچنین چالشهای مربوط به کلاسهای مختلف بازی اکنون با سرعت بسیار بیشتری قابل تکمیلاند.
جای خوشحالی است که EA و استودیوی Battlefield به شکایات بازیکنان دربارهی روند پیشرفت توجه کردهاند. امید است که در یک ماه آینده، وضعیت پیشرفت در بازی حتی بهتر از اکنون شود.
منبع | گیمفا
