سونی نابلد است و نمیخواهد بازیهای ابری را جدی بگیرد

مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیگر مشهور بخش اقتصادی بازیهای ویدیویی، اعتقاد دارد که مدیریت سونی نابلد و سیاست شرکت در کسبوکار گیمینگ افتضاح است، زیرا نمیخواهد در بازی ابری و استریمینگ سرمایهگذاری کند.
پس از مطرح شدن ادعاهایی درباره بیخبر بودن و نابلد بودن مدیریت سونی در صنعت بازیهای ویدیویی از سوی مایکل پکتر، اکنون او اعتقاد دارد که سونی به طرز عجیبی کلاود گیمینگ را نادیده میگیرد و از این بابت، دچار یک خرابکاری بزرگ در کسب و کار بازیهای ویدیویی خود شده است. پکتر در مصاحبهای ویدیویی با Yahoo Finance توضیح داد که آینده سرگرمی در اتصال هر دستگاهی به تلویزیون و سرگرم شدن با این وسیله خلاصه میشود. او در این باره گفت:
سونی شرکت افتضاحی است که حتی در حوزه گیمینگ نیز دارد دستاوردهای خود را به فنا میدهد. در وضعیتی که بازیهای ویدیویی به سمت اجرا شدن روی تلویزیون میروند – همانطور که محتوای نتفلیکس تماشا میشود – این شرکت آن را نادیده گرفته است و تازه در حال حاضر ما از صحبت در مورد مدلهای اشتراکی فاکتور میگیریم. فقط بیایید تصور کنید که خدمات iOS روی تلویزیون ارائه شود و بازیهای F2P نیز در اختیار شما قرار بگیرند. خب چه کسی قرار است این خدمات را به شما بدهد؟ قطعا ارائهدهندگان خدمات کلاود و هوش مصنوعی.
استدلال پکتر درباره افتضاح بودن عملکرد سونی به بیاهمیت بودن فضای ابری برای این برند خلاصه میشود، اینکه یک کاربر باید بازی خود را با استفاده از یک سختافزار دستی به نام PS Portal و آن هم در حضور پلی استیشن ۵ تجربه کند. البته که ارائه سرویس استریم بازیها با نام PS Now که ۱۰ سال آغاز شد نیز جالب توجه است اما تا امروز، خبری از تلاشهای سونی برای ارتقای سطح خدمات کلاود گیمیگ به گوش نرسیده.
در کنار اظهار نظر پکتر، بد نیست بدانید که گزارش مالی اخیر سونی به قرار گرفتن پلی استیشن در سودآورترین دوران تاریخ خود اشاره دارد. درآمد عملیاتی این بخش در سهماهه مالی نخست ۲۰۲۵، بیش از یک میلیارد دلار بوده که ۱۲۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
منبع | گیمفا