Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
رشد بازار بازی‌های ویدیویی آمریکا متوقف شد - تین و تیتر
آخرین اخبار

رشد بازار بازی‌های ویدیویی آمریکا متوقف شد

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی جدید، بازار بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده، که بزرگ‌ترین صنعت سرگرمی جهان از نظر درآمدزایی است، طی پنج سال گذشته هیچ رشد قابل توجهی را تجربه نکرده و در یک سطح ثابت باقی مانده است. کارشناسان معتقدند شرایط نامساعد اقتصادی و کاهش قدرت خرید جوانان، دلیل اصلی این رکود نگران‌کننده است.

صنعت بازی‌های ویدیویی با درآمدی که از مجموع درآمد صنایع فیلم، موسیقی و لیگ‌های ورزشی بزرگ مانند NFL بیشتر است، بی‌رقیب در دنیای سرگرمی به شمار می‌رود. این صنعت تنها در سال ۲۰۲۴، درآمد هنگفت ۵۹.۳ میلیارد دلاری را در آمریکا به ثبت رساند. با این حال، گزارش جدید موسسه تحقیقاتی فول (Fool) نشان می‌دهد که پشت این ارقام خیره‌کننده، نگرانی‌های جدی در مورد آینده این بازار وجود دارد.

طبق این گزارش، پس از جهش بزرگ ناشی از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ که مخارج آمریکایی‌ها برای بازی‌های ویدیویی را به ۵۸ میلیارد دلار رساند، این بازار در نیم دهه گذشته نتوانسته است به طور مداوم از آستانه ۶۰ میلیارد دلار عبور کند و عملا رشدی نداشته است.

آمارها جزئیات بیشتری از این رکود را آشکار می‌کنند. متوسط هزینه‌ای که هر خانوار آمریکایی در سال گذشته برای بازی‌های ویدیویی صرف کرده، ۴۴۹ دلار بوده که نسبت به میانگین ۶۵۳ دلاری در سال ۲۰۲۳ کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که این بازار بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ یک رشد انفجاری ۵۰ درصدی را تجربه کرده بود؛ رشدی که اکنون اثری از آن در نمودارها دیده نمی‌شود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر، بیشترین هزینه برای بازی‌ها توسط خانواده‌های دارای فرزند و ۲۰ درصد پردرآمد جامعه انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی این توقف رشد، مشکلات اقتصادی است که جامعه هدف اصلی این صنعت، یعنی جوانان، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این یافته با گزارش دیگری که نشان می‌داد جوانان آمریکایی به دلیل شرایط اقتصادی ۲۵ درصد کمتر برای بازی‌های ویدیویی هزینه می‌کنند، همخوانی دارد. در نتیجه، این صنعت اکنون بیش از حد به گروه سنی اشباع‌شده و قشر مرفه جامعه متکی شده است.

با وجود این روند نگران‌کننده در آمریکا، موسسه فول پیش‌بینی می‌کند که درآمد جهانی صنعت بازی به ۲۶۰ میلیارد دلار افزایش یابد. باید منتظر ماند و دید که آیا رکود فعلی در بازار آمریکا تنها یک افت موقتی است یا به یک وضعیت عادی جدید تبدیل خواهد شد.

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا