دلیل به وجود آمدن Call of Duty، ناشی از رفتار نامناسب EA بود

وینس زامپلا (Vince Zampella)، رهبر فرنچایز Battlefield، میگوید تنها دلیل وجود سری Call of Duty، تصمیمات اشتباه و احمقانه شرکت EA در اوایل دهه ۲۰۰۰ بوده است.
مجموعه Battlefield امسال عملکردی خیرهکننده را رقم زده است. بتای Battlefield 6 نهتنها از بتای Black Ops 7 عملکرد بسیار بهتری داشت، بلکه انتشار رسمی بازی نیز رکورد بیشترین تعداد بازیکن همزمان در تاریخ مجموعه شوتر اکتیویژن را شکست. همچنین طبق گزارشها، این بازی تاکنون بیش از ۶.۵ میلیون نسخه فروخته است.
رئیس کنونی فرنچایز Battlefield در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد که تنها دلیل وجود مجموعه Call of Duty، تصمیمات اشتباه و رفتار نامناسب شرکت EA در گذشته بوده است. او به اختلافی اشاره کرده که در سال ۲۰۰۲ منجر به جدایی وی از EA شد؛ اختلافی که در نهایت باعث تأسیس استودیوی Infinity Ward و تولد سری Call of Duty گردید.
وینس زامپلا در مصاحبه با مجله GQ پیرامون نحوه شکلگیری فرنچایز Call of Duty صحبت کرده و اظهار داشت شرکت EA عامل اصلی ایجاد این مجموعه بوده است؛ زیرا رفتار و تصمیمات EA باعث شد که زامپلا از این شرکت جدا شود و به دنبال آن، استودیوی Infinity Ward را تأسیس کند.
استودیوی Infinity Ward تیمی است که سری Call of Duty را خلق کرد. این فرنچایز سالها بر ژانر شوتر اولشخص سلطه دارد و تأثیر عظیمی بر صنعت بازیهای ویدیویی گذاشت. این موضوع نشان میدهد که زامپلا نقش مهم و تعیینکنندهای در تاریخ این صنعت داشته است.
زامپلا بعدها به دلیل اختلاف با اکتیویژن بار دیگر به EA بازگشت و رهبری پروژههایی مانند Titanfall، Star Wars Jedi و Battlefield 6 را بر عهده گرفت. او اشاره میکند که اگر آن اختلاف در سال ۲۰۰۲ رخ نمیداد و EA را ترک نمیکرد، شاید Call of Duty هیچگاه به وجود نمیآمد.
با این حال، او تأکید میکند که رقابت میان دو سری Call of Duty و Battlefield همواره به نفع بازیکنان بوده است؛ چرا که هر دو فرنچایز را وادار کرد تا سطح خود را ارتقا دهند. به گفته زامپلا، حتی بازی Black Ops 7 نیز تا حد زیادی تحت تأثیر موفقیت Battlefield 6 پیشرفت کرده است.
منبع | گیمفا