تاریخ عرضه ریمیک بازیهای Max Payne 1 و ۲ تایید شد

شرکت Remedy Entertainment اعلام کرده که نسخهی ریمیکشدهی بازیهای Max Payne 1 و Max Payne 2 در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شده که تنها یک هفته پیش، مدیرعامل این شرکت، ترو ویرتالا (Tero Virtala)، پس از ۹ سال از سمت خود کنارهگیری کرد. با وجود این اعلام رسمی، وضعیت مالی نامطلوب و خروج مدیرعامل، نگرانیهایی دربارهی آیندهی این پروژه ایجاد کرده است.
طبق گزارش رسمی Remedy، بازی Max Payne 1&2 Remake در حال حاضر در مرحلهی تولید کامل قرار دارد و از سپتامبر ۲۰۲۵ (شهریور ۱۴۰۴) تاکنون، حداقل ۱۵ ماه از توسعهی فعال آن گذشته است. این پروژه با همکاری Rockstar Games در حال ساخت است و طبق برآوردها، به ۲۰۰ نفر نیروی انسانی و یک تا دو سال زمان توسعه نیاز داشت (بهعلاوهی ۶ ماه برای تست بتا). بنابراین اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، بازی در پایان سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد.
با این حال، این اعلامیه در شرایطی منتشر شده که Remedy وضعیت مالی خوبی ندارد. در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۰ مهر ۱۴۰۴)، این شرکت هشدار کاهش سود به سرمایهگذاران داد. بازی جدید آنها با نام FBC: Firebreak که یک عنوان لایو سرویس است، تنها چهار ماه پس از عرضه با فروش ضعیف مواجه شد و نتوانست اهداف فروش را برآورده کند.

شرکت Remedy اعلام کرد که این شکست تأثیر قابلتوجهی بر سود عملیاتی شرکت خواهد داشت و انتظار میرود عملکرد مالی سالانه منفی باشد. در همین راستا، ترو ویرتالا، مدیرعامل Remedy، هفتهی گذشته از سمت خود استعفا داد و مارکوس مکی (Markus Maki)، رئیس هیئتمدیره، بهطور موقت بهعنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.
در گزارش مالی سهماههی سوم سال ۲۰۲۵، مارکوس مکی اعلام کرد که درآمد اصلی شرکت از حقالزحمهی توسعهی Max Payne 1&2 Remake، بازی Control 2، فروش اشتراکهای مرتبط با FBC: Firebreak، حق امتیاز Alan Wake 2 و فروش بازیهای مرتبط با Control تأمین شده است. او تأکید کرد که تمرکز اصلی شرکت روی فرانچایزهای تثبیتشده مانند Control و Alan Wake باقی خواهد ماند و پروژهی بازسازی Max Payne با همکاری Rockstar در اولویت قرار دارد.
با توجه به اینکه Rockstar هماکنون درگیر تکمیل GTA 6 برای عرضه در مه ۲۰۲۶ (خرداد ۱۴۰۵) است، بعید بهنظر میرسد که بتواند تا پیش از اواسط سال آینده، کمک قابلتوجهی به پروژهی Max Payne داشته باشد. این احتمال وجود دارد که Remedy برای حفظ زمانبندی، برخی ویژگیهای غیرضروری اما جذاب را از پروژه حذف کند تا محصول نهایی کامل و رضایتبخش باقی بماند.
منبع | گیمفا




