Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
برنامه بلندپروازانه فیفا برای تجاری‌سازی بیشتر فوتبال باشگاهی - تین و تیتر
آخرین اخبار

برنامه بلندپروازانه فیفا برای تجاری‌سازی بیشتر فوتبال باشگاهی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییراتی گسترده در ساختار برگزاری جام جهانی باشگاه‌هاست، تغییری که می‌تواند تأثیر چشم‌گیری بر تقویم فوتبال بین‌المللی بگذارد. روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی اختصاصی از این تصمیم احتمالی خبر داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده فیفا قصد دارد از سال ۲۰۲۹ دوره برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها را از چهار سال یک‌ بار به دو سال یک‌ بار کاهش دهد. علاوه بر این، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت نیز از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش خواهد یافت. این افزایش قابل توجه در تعداد تیم‌ها به‌ منظور گسترش رقابت‌ها و ایجاد جذابیت بیشتر برای بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.

برای حفظ کیفیت فنی مسابقات، فیفا در حال بررسی محدودیت‌هایی برای تعداد تیم‌های حاضر از هر کشور است و احتمال دارد بیش از دو باشگاه از یک کشور مجاز به حضور در این رقابت‌ها نباشند.

با توجه به فشردگی تقویم بازی‌های بین‌المللی، افزایش مدت زمان این تورنمنت نیازمند ایجاد فضا در تقویم مسابقات خواهد بود. فیفا برای جبران این افزایش زمان، در نظر دارد برخی از مسابقات تیم‌های ملی به‌ ویژه بازی‌های دوستانه و دیدارهای ماه ژوئن را حذف کند. تحقق این هدف، مستلزم همکاری و هماهنگی با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و احتمالاً بازنگری در ساختار رقابت‌هایی همچون لیگ ملت‌های این قاره است.

نخستین دوره از جام جهانی باشگاه‌ها با فرمت جدید در تابستان ۲۰۲۵ در آمریکا برگزار شد. در آن رقابت‌ها، ۳۲ تیم برتر باشگاهی از سراسر جهان حضور داشتند. در دیدار پایانی تیم فوتبال چلسی موفق شد با پیروزی قاطع ۳ بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.

منبع خبرفوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا