Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
بازی Shadow of the Colossus در ابتدا به‌ عنوان یک اثر آنلاین طراحی شده بود - تین و تیتر
آخرین اخبار

بازی Shadow of the Colossus در ابتدا به‌ عنوان یک اثر آنلاین طراحی شده بود

فومیتو اوئدا (Fumito Ueda)، خالق عنوان Shadow of the Colossus، به مناسب بیستمین سالگرد انتشار این بازی درباره روند توسعه، تأثیر ماندگار و ریشه‌های شگفت‌انگیز آن صحبت کرد.

اگرچه این اثر اکنون به‌ عنوان تجربه‌ای تک‌نفره شناخته می‌شود، اما اوئدا فاش کرد که Shadow of the Colossus در ابتدا به‌ عنوان یک مفهوم بازی چندنفره آنلاین آغاز شده بود.

اوئدا در مصاحبه با وبسایت Denfaminico Gamer اظهار داشت که این پروژه تحت اسم رمز NICO و به عنوان دنباله‌ای برای بازی ICO شکل گرفت. تیم او با استفاده از موتور سینمایی ICO، یک ویدیوی مفهومی ایجاد کرد که چند بازیکن را روی اسب نشان می‌داد که با همکاری یکدیگر به مبارزه با موجودات عظیم‌الجثه می‌پرداختند. اولین چیزی که به ذهن می‌آید، بازی Monster Hunter است، اگرچه این ایده قبل از انتشار اولین نسخه از سری محبوب کپکام در سال ۲۰۰۴ شکل گرفته بود.

اوئدا در این باره می‌گوید:

بازیکنان می‌توانستند به صورت آنلاین با یکدیگر تیم تشکیل دهند و یک نفر با کمان هیولا را منحرف می‌کرد و دیگری پشت آن می‌رفت.

با این حال، به دلیل محدودیت‌های فنی و توان سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن ۲، تیم توسعه‌دهنده در نهایت بخش آنلاین را کنار گذاشت و تمرکز خود را بر تجربه تک‌نفره گذاشت تا حس روبرو شدن با ناممکن به‌صورت تنها حفظ شود.

وی در ادامه توضیح داد اگرچه موضوع مبارزه با دشمنان عظیم جدید نبود، اما Shadow of the Colossus آن را از طریق یک لنز فیزیکی و احساسی منحصر به فرد بررسی کرد. مکانیک‌های بازی مانند گرفتن، بالا رفتن و مدیریت استقامت، برخوردهای لحظه‌ای را به مبارزات مستمر و لمسی تبدیل می‌کرد و پیوند بین بازیکن و جهان بازی را عمیق‌تر می‌نمود.

او در این خصوص گفت:

فکر نمی‌کنم ICO یا Shadow of the Colossus در زمینه موضوع کاری خاص انجام دهند، اما نحوه برخورد ما با لمس، وزن و حضور است که آن‌ها را تعریف می‌کند.

اوئدا در بازتاب محبوبیت پایدار بازی، از طرفداران که این عنوان را یک اثر کلاسیک می‌دانند، قدردانی کرد.

چیزهایی که تنها ما می‌توانستیم ۲۰ سال پیش انجام دهیم، به وضوح در آن حک شده‌اند. خیلی خوشحالم که همچنان پابرجا هستند.

𝔸𝕕𝕒𝕞 𝕁𝕖𝕟𝕤𝕖𝕟Lonesome Guy

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا