Warning: A non-numeric value encountered in /home/teenti/public_html/wp-content/themes/jannah/inc/custom-styles.php on line 1518
بازی Devil May Cry 5 به لطف انیمه پرفروش‌ترین بازی کپکام در نیمه اول سال ۲۰۲۵ بود - تین و تیتر
آخرین اخبار

بازی Devil May Cry 5 به لطف انیمه پرفروش‌ترین بازی کپکام در نیمه اول سال ۲۰۲۵ بود

طبق گزارش‌ها، پخش انیمه سریالی Devil May Cry باعث شده نسخه پنجم این مجموعه به پرفروش‌ترین بازی کپکام در نیمه اول سال ۲۰۲۵ تبدیل شود.

شرکت Capcom نتایج مالی بسیار خوبی در نیمه‌اول سال کسب کرده که نتیجه عملکرد درخشان عناوین قدیمیش می‌باشد. در میان این عناوین، Devil May Cry 5 به عنوان موفق‌ترین بازی این دوره شناخته می‌شود. بر اساس گزارش مالی کپکام برای نیمه‌ نخست سال مالی ۲۰۲۵/۲۰۲۶، این بازی اکشن بیش از ۲.۱۳ میلیون نسخه فروخته و به پرفروش‌ترین عنوان کپکام در این بازه‌ زمانی تبدیل شده است. افزایش فروش آن همزمان با انتشار انیمه‌ Devil May Cry در نتفلیکس بوده که علاقه‌ بازیکنان به این فرنچایز قدیمی را به صورت چشمگیری دوباره افزایش داده است.

عملکرد کلی کپکام نیز نشان‌ دهنده‌ رشد قابل‌ توجهی در درآمد و میزان فروش بازی‌هایش است. این ناشر در مجموع ۸۱.۱ میلیارد ین فروش خالص داشته که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته و سود عملیاتیش به ۳۹.۳ میلیارد ین رسیده که ۹۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در مجموع، کپکام در نیمه‌ نخست سال ۲۳.۸۵ میلیون نسخه از بازی‌هایش را فروخته که ۱۹.۱ درصد رشد داشته و بهترین عملکرد نیمه‌اول در تاریخ شرکت محسوب می‌شود.

بیشتر این موفقیت ناشی از عناوین موجود در فهرست بازی‌های قبلی بوده که با ۲۲.۸۵ میلیون نسخه حدود ۹۶ درصد کل فروش را تشکیل می‌دهند. در مقابل، بازی‌های جدید تنها ۹۹۷ هزار نسخه فروختند و فروششان نسبت به سال گذشته ۷.۲ درصد کاهش داشته است. فروش دیجیتالی همچنان سهم غالب فروش عناوین کپکام را تشکیل می‌دهد و ۹۴ درصد از کل فروش (۲۲.۴۱ میلیون نسخه) را شامل می‌شود، در حالی که فروش فیزیکی تنها ۶ درصد بوده است. در میان پلتفرم‌ها، کامپیوتر‌های شخصی (PC) با فروش دیجیتالی ۱۳.۶۶ میلیون نسخه در صدر قرار گرفتند. این آمار ۲۷.۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و تمرکز فزاینده‌ کپکام بر بازار دیجیتال را بیش از پیش تثبیت می‌کند.

منبع | گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا