این اثر نگاه من را به روایت در بازیهای ویدیویی تغییر داد

بازیگر نقش Lae’zel در عنوان Baldur’s Gate 3 میگوید با کار در این اثر برای اولین بار متوجه شد بازیهای ویدیویی میتوانند داستانی جدی، عمیق و تاثیرگذار داشته باشند.
برای برخی از اعضای بازیگران، Baldur’s Gate 3 نخستین گام جدی در ورود به دنیای بازیهای ویدیویی محسوب میشد. جنیفر اینگلیش، صداپیشه شخصیت Shadowheart، پیشتر نقشهای کوچکی در بازیهای Divinity: Original Sin 2 و Elden Ring داشت، اما این عنوان بود که او را به شهرت رساند.
تئو سالومون، صداپیشه شخصیت Wyll، سابقهی درخشانی در تئاتر و تلویزیون دارد، با این حال Baldur’s Gate 3 همچنان تنها حضور او در عرصهی بازیهای ویدیویی است. همچنین Devora Wilde، بازیگر نقش Lae’zel، که پیشتر در آثار متعددی جلوی دوربین ظاهر شده بود، تا پیش از Baldur’s Gate 3 هرگز نقش اصلی در یک بازی بزرگ ویدیویی نداشت. نخستین تجربهی جدی او در ایفای نقش محوری در یک بازی ویدیویی بهشمار میرود.
برای Devora Wilde، ایفای نقش در این بازی تجربهای شگفتانگیز بود. او اعتراف میکند پیش از حضور در Baldur’s Gate 3 درک محدودی از دنیای بازیهای ویدیویی داشته است، اما پس از این پروژه متوجه شد که بازیها میتوانند روایتهایی عمیق و اصیل ارائه دهند. به گفتهی وی، این تجربه برایش ثابت کرد که بازیهای ویدیویی نیز قادرند «داستانگویی واقعی» را به نمایش بگذارند.

Wilde در مصاحبهای با وبسایت TheGamer به مناسبت رونمایی از پروژهای که هنوز معرفی رسمی نشده است (جزئیات آن هفته آینده منتشر خواهد شد)، پیرامون تجربهاش از حضور در Baldur’s Gate 3 و تأثیر آن بر نگاهش به بازیهای ویدیویی صحبت کرد.
او در این باره گفت:
شاید الان گفتنش عجیب باشد، اما این بازی یک نقطهی عطف بزرگ برای من بود. لحظهای بود که فهمیدم این روایتپردازی واقعی است. پیش از ورود به Baldur’s Gate،چیز زیادی دربارهی بازیهای ویدیویی نمیدانستم. فکر میکردم «بازیها تنها یک سرگرمی با چند صحنهی میانپرده هستند»، اما بعد از حضور در این پروژه فهمیدم که ماجرا خیلی جدیتر از است.
این بازیگر در ادامه صحبتهای خود، دیدگاههایی را که اوایل امسال نیز مطرح کرده بود، تکرار کرد و گفت:
این بازی دارای یکی از بهترین نویسندگیهایی است که تا به حال در هر مدیومی در آن نقشآفرینی کردهام. متن آن یکی از خوشساختترین و بهترین نوشتههایی است که خواندهام و افتخار حضور در آن را داشتهام. این یک تجربه شگفتانگیز بود.
وی در ادامه افزود:
هر شخصیت در بازی عمق خاص خودش را داشت. حتی NPCهایی که تنها چند خط دیالوگ داشتند، همیشه احساس میکردم پشت آنها داستان کوچکی پنهان است.
این صداپیشه نیز اشاره کرده بود که Baldur’s Gate 3 باعث شد که او عاشق بازیهای ویدیویی شود. از سوی دیگر، اگرچه فعلاً جزئیات پروژهی جدید در هالهای از ابهام باقی مانده، اما در این مصاحبه گفتوگوهای جالبی با برخی از بزرگترین چهرههای صنعت بازیهای ویدیویی صورت گرفت.
آلیونا بارانووا (Aliona Baranova)، مدیر بخش اجرای بازی Baldur’s Gate 3، در بخشی از مصاحبه فاش کرد که اعضای تیم صداپیشگی پس از اتمام ضبط اولیه، دوباره برای بازضبط دیالوگها با ضمایر جنسیتی به استودیو بازگردانده شدند.
منبع | گیمفا



